Re-branding verpakking en promotiemateriaal Hoofd en Lijfzaken
re-branding verpakking en promotiemateriaal Hoofd en Lijfzaken
Marketing, Communicatie & Branding | Concept & Creatie
Sinds de eerste sparring- en fotografie sessie is er een hoop veranderd in het bedrijf van Annemieke. Er werden nieuwe producten ontwikkeld en samenwerkingen werden aangegaan. Hoog tijd dus voor de re-branding verpakking en promotiemateriaal!
Allereerst werden de promotiematerialen voor bij de producten en samenwerkingen zoals flyers en visitekaartjes onder handen genomen. Daarna was het tijd voor beurs signings en tot slot de etiketten van alle producten. Als kers op de taart werd ook de foto beeldbank uitgebreid voor op de nieuwe website en social media kanalen van Hoofd en Lijfzaken. Zeker geen straf want kijk nou hoe fotogeniek haar producten zijn!
Promotiematerialen
Bij het professionaliseren als kleine ondernemer horen natuurlijk ook mooie marketingmaterialen, zeker voor een online ondernemer! Naast visitekaartjes en flyers voor in de webshop pakketjes werden ook een aantal flyers ontwikkeld speciaal voor samenwerkingen en bijvoorbeeld moederdag .
B2B flyer speciaal voor Bed-and-Breakfast klanten met utileg over het gebruik van een schampoobar.
Huis-aan-huisflyer
Moederdag
Beurs point of sale materiaal
Hoewel Hoofd en Lijfzaken primair een online onderneming is wordt ook af en toe deelgenomen aan lokale duurzame markten. Omdat hier de uitgebreide informatie van de website ontbreekt zijn een aantal POS markt signings ontwikkeld.
Op de grote signings de kernwaarden van Hoofd en Lijfzaken en op de kleine signings de specifieke kenmerken van elke geurlijn.
Re-branding verpakking etiketten
Na een vliegende start van haar onderneming vond Annemieke het na het eerste jaar ook tijd om haar etiketten in dezelfde huisstijl te steken. Dus ging Bis Concepts aan de slag!
Allereerst werd het kleurenpallet uitgebreid zodat ook alle nieuwe producten een eigen herkenbare en passende kleur en illustratie kregen. Om de verschillende producten binnen een geurlijn uit elkaar te kunnen houden krijgt elke geurlijn 3 kleurnuances. Op deze manier is het duidelijk dat het drie verschillende producten binnen dezelfde geurlijn betreft.
Naast de producten in deze basis geurlijnen werden ook etiketten ontworpen voor de specials en seizoensproducten. Voor deze laatste categorie werden templates gemaakt in Word. Op deze manier kan Annemieke zelf de tekst van de etiketten voor de nieuwe seizoensspecials aanpassen.
Re-branding verpakking en promotiemateriaal Hoofd en Lijfzaken door Bis Concepts
Kan jij ook hulp gebruiken bij de re-branding van jouw verpakkingen of promotiemateriaal? Ik help je graag van totaal concept tot uitvoering. Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.
[ marketing, communicatie & branding | concept & creatie re-branding verpakking en promotiemateriaal Hoofd en Lijfzaken | zomer 2021]