Vormgeving bedrijfsevenement Quooker
Vormgeving bedrijfsevenement Quooker
Concept & Creatie
Omdat het jaarlijkse bedrijfsuitje van Quooker niet door kon gaan vanwege de corona maatregelen bedacht het team bedrijfsuitje een creatief alternatief. En zo werd het ‘exclusieve Quooker uitje bij je thuis’ geboren! Natuurlijk is het elk jaar een groot geheim wat er georganiseerd wordt en dit jaar mocht ik de vormgeving bedrijfsevenement Quooker doen. Een enorm leuke klus, zeker omdat ik weer aan de slag mocht in de culinaire hoek!
Het ‘exclusieve Quooker uitje bij je thuis’ bestond uit een online kookworkshop door chefkok Marc Rewinkel. Met zijn bedrijf Kitchen Inc. heeft hij een 4 gangen kookworkshop verzorgd voor meer dan 600 mensen. Alle gerechten waren dusdanig voorbereid zodat iedereen op een laagdrempelige manier een diner op sterrenniveau kon serveren. Naast de instructievideo van chef Marc kregen de deelnemers ook allemaal een receptenboek om de recepten te kunnen meelezen. Daarnaast stonden in het boekje achtergrondverhalen over de chef en de bijzondere wijn.
Mijn aandeel in dit mooie project was het concept en creatie van de uitnodiging, het receptenboek en een ketchup etiket. Lees hieronder verder over dit proces.
Uitnodiging Save the plate
Natuurlijk begint elk goed feestje met een mooie aankondiging. De werktitel voor de uitnodiging was ‘save the plate’ en deze vond ik fantastisch en dus heb ik de uitnodiging rond dit thema vormgegeven. De rode Quooker kleur stond centraal en uiteraard moest ook de huisstijl herkenbaar zijn. De Q van Quooker is gebruikt als bord (plate) en samen met het bestek is dit uitgevoerd in spotvernis voor een luxe uitstraling. Tot slot zijn de uitnodigingen gepersonaliseerd en is ook een rsvp kaartje toegevoegd. Nog een mooie sluitzegel op de envelop en de voorpret kon beginnen.
Uiteindelijk werd gekozen voor een rode uitnodiging. Maar bij elk ontwerpproces zijn er ook ontwerpen die het uiteindelijk niet halen maar te mooi zijn om niet te delen. De uitnodiging in zwart met spotvernis, vellum sleeve en lakzegel werd te bewerkelijk voor 350 uitnodigingen, maar kijk wat een plaatje!
Kookboek What’s cooking?
Er is gekozen voor een A5 boekje met daarin de gerechten van de kookworkshop als ondersteuning van de kookvideo. Daarnaast was er ruimte voor een introductie vanuit Quooker. Een stukje achtergrond over de chef en de wijn. En nog een paar mooie bonusrecepten van chef Marc Rewinkel. Daarmee is het een mooi bewaarboekje geworden om nog eens terug te kijken op dit corona-proof bedrijfsuitje.
Qetchup etiket
Als onderdeel van de kookworkshop hebben de deelnemers zelf ketchup gemaakt. De verpakking voor deze Qetchup heb ik ook ontwerpen, en nee ik kon de woordgrap niet weerstaan. Gelukkig viel deze in de smaak en werd het zelfs het haakje voor de social media rondom dit event!
Social media #qetchup
Omdat het fysieke samenzijn niet mogelijk was is deze leuke hashtag in het leven geroepen. Via de online community die hierdoor ontstond is er toch “samen” gekookt en gegeten!
Concept en creatie bedrijfsevenement door Bis Concepts
Wil je ook op een bijzondere manier je bedrijfsuitje vormgeven? Ik help je graag van totaal concept tot uitvoering. Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.
[vormgeving bedrijfsevenement Quooker | september 2020]